четвер, 24 березня 2016 р.

Коруна (привітання молодят)




Коруна


Всіх вітаю на весіллі
Радості бажаю,
І коруну лиш для вас
Любі я читаю.

Музикантів прошу щиро
Мені гарно грати,
Коли буду в цій коруні
На пунктах ставати.

Прошу вас шановні гості
Строго не судити,
Бо я тут читаю вперше
Можу помилитись.

Тож низенький вам уклін
Перш за все родині,
Бо лиш дякуючи їм
Ми зібрались нині.

Ми зібрались на весілля
Привітати молодих,
Із країв не дуже близьких
Добиралися до них.

Бо ми знаєм що весілля
Не проста забава,
Це у вашому житті
Важливіша справа.

До сьогодні ви ходили
Різними стежками,
А тепер ви поєднали
Долю рушниками.

Поєднали і створили
Молоду сімю,
За  Твоє здоров'я  панно
Я сьогодні пю.

І коруну я читаю
Може голос і тремтить
Щоб життя було щасливе
Як весільна мить.

Щоб завжди оберігала
Вас пречиста мати,
І сьогодні як підете
До шлюбу вставати.

Довго панно молода
Хлопця вибирала,
Може нічку не одну
Через те не спала.

А дивилася на небо
Господа просила,
Негаразди всі здолати
Щоби була сила.

І Господь тобі давав
Силу волі перш за все,
З чим сьогодні дуже щиро
Всі вітаємо тебе.

Вибір добрий ти зробила
В шахтарському краю
Шахтарі надійні люди
Я це добре знаю.

Шахтар робить під землею
Він життя цінує,
Ні хвилини на поверхні
Даром не марнує.

А про хлопців чорнобрових
Треба забувати,
Ти вже маєш чоловіка
Мусиш шанувати.

Хоч ці хлопці так клялися
До смерті любити,
Та вони не варті нині
У слід твій ступити.

Може хтось з них і жаліє
Що не оженився,
Вже запізно. Ти йдеш заміж
А він залишився.

Подивися йому в очі
Перестань кохати,
Від сьогоднішнього дня
Будеш мужа мати.

Будеш мати чоловіка
Мусиш поважати,
І біду і радість разом
Із ним розділяти.

Бо таке життя в людини
День за днем спливає,
Хтось сміється, а хтось плаче
А третій не знає.

Той в ночі іде до лісу
А той ворожити,
Як у злагоді і щасті
До смерті прожити.

О, нема на то поради
І твердо не знаєш
Де знайдеш, а де загубиш
І з ким жити маєш.

Та коли вже обираєш
Мусиш розуміти,
Що потрібно часом буде
Образу стерпіти.

Це для тебе я читаю
Панно молода,
Бо коли коруна гарна
То таке життя.

Ой коруно, ти коруно
Важко тя читати
А ще важче сестру гарну
Заміж видавати.

Бо коруна ця лиш раз
У житті приходить,
І багато ще дівчат
Без коруни ходить.

Я сьогодні їх шукаю
Чесно признаюся,
Через місяць,або два
Собі оженюся.

А дружкам бажаю сили
Щоб гарно співали,
І усіх хороших хлопців
Тут причарували.

Бо жалілась старша дружка
Що хлопця не має,
Я аж десять їй привів
Нехай вибирає.

Другий день вже вибирає
Не іде із хати,
«Хочу принца на коні»
А де його взяти?

Ну а свашка так зраділа
Каже милий свате,
Будеш в мене восени
Коруну читати.

Ти так гарно все читаєш
І приспівуєш собі,
Може чари якісь знаєш
Що сподобався мені.

Я лиш тихо відповів
Що талант я маю,
Як запросять на весілля
Усім прочитаю.

Ну а ви хороші хлопці
Пийте та гуляйте,
Поки є такі дівчата
Швидше вибирайте.

Тепер панно молода
Вклонися родині,
Що прийшли на допомогу
У важкій хвилині.

Щоби пара молода
У достатку жила,
Через рік щоб на Хрестини
Мене запросила.

Не дивуйтесь добрі люди
Що так гарно я читав,
Цілий день я тренувався
І дві ніченьки не спав.

Прочитав я цю коруну
Як поему любу,
Ну а ти чарівна панно
Збирайся до шлюбу.

Та скоріше вже збирайся
Треба йти із хати,
Урочисто перед богом
Присягу давати.

Вже закінчую читати
Спішу подивитись,
І славному товариству
Низько вклонитись.


М.Конц
7.07.2007р
м.Львів

Немає коментарів:

Дописати коментар