середу, 9 березня 2016 р.

Жовква



Жовква




На перетині шляхів

Із Белза до Львова

Древні люди зупинились,

Почали будову.



Будували дуже швидко

Виноград садили,

А щоб Богу помолитись.

Церкви заложили.



І пройшло багато часу

Вже плоди збирали,

А поселення велике

Винники назвали.



П’ять ланів воно займало

Мали корчму, ручний млин

Ось тоді якраз з’явився,

Воєвода тут один.



Це був новий власник Винник

Воєвода Белзький,

Гетьман бравий і відважний

Станіслав Жолкевський.


                                          Слова Жолкевського


 Пан барзо файно мувив

Та мувєв по польскему

Та раді празника такого

Пан далі вчив українскего.



Я засновник Жовкви

Тут життя прожив,

І по цих дорогах

Першим я ходив.



Радий за нащадків

Що все пам’ятають,

І надалі місто

Жовква називають.

                     Барзо дзенькує.





Саме він пізніше зможе

Місто Жовквою назвати
і для всіх почесне право

Магдебургське взяти.



Славний замок в центрі міста

Теж Жолкевський збудував,

Він зберігся для нащадків

Сотні років простояв.



Петро Перший в цьому замку

Послів зустрічав

І чекав новин із фронту

Плани розробляв.



Слова Петра І


Время было непростое

Шведы наступали,

Ту войну мои потомки

Северной назвали.



Город помню как сегодня

Очень тот красивый был

И по этому в том замке

Штаб я разместил.



В Жолкве месяц я прожил

На всю жизнь запомнил

Обещание дать свободу

Сегодня исполнил.



Тут бував Іван Мазепа

В місто приїжджав,

І на площі перед замком

З військом він стояв.



Слова Мазепи


Славні браття українці

Я вас боронив,

І на захід аж до Жовкви

Шлях я проложив.



Щоб Вкраїну захистити

Тут від лютих ворогів,

Я на північ аж до Карла

Висилав послів.



Жовкву добре пам’ятаю

Хоч прожив чотири дні,

Всі мене тут зустрічали

Помагали тут мені.



Жовква швидко виростала

Мури будувала,

І ворожі злі навали

Не раз відбивала.



Відбивав Богдан Хмельницький

Він за місто бився,

Славний гетьман України

В Жовкві народився.


                  Слова Хмельницького


 Браття , друзі, земляки

Усіх вас вітаю!

Славне місто під Гараєм

З малих літ я знаю.



Так , я в Жовкві побував

Тут я народився,

І до школи тут пішов

Писати навчався.



Ще не раз у славнім місті

За життя бував

І ворожі злі навали

Часто відбивав.



Шість століть вже пролетіло

Над  Гараєм наче мить,

І сьогодні перед вами

Вільна Жовква вже стоїть.



Місто гарне стародавнє

Як перлина в краю,

Про його красу чарівну

У піснях співають.



Тож не даром саме Жовкву

Губернатор завітав,

І нараду в цьому місті

Про будову так почав.



Тут потрібно швидко нам

Дім прекрасний збудувати,

Скоро в міста ювілей

Треба поспішати.



Він найкращих будівничих

З міста Лева запросив

І  будинок цей прекрасний

За три місяці ожив.



Голова наш на будові

Часто побував,

Ні грошей ані здоров’я

Він не шкодував.



Славний Батько – губернатор

Щиро дякуємо вам,

За довіру й допомогу

Що надали саме нам.



З вашої руки легкої

Будем будувати,

І будинків хоч по п’ять,

Щороку здавати.






М.Конц
06.01.2004р
м. Жовква






Немає коментарів:

Дописати коментар